Un oficial EMA confirmă existența unei „legături” între vaccinul AstraZeneca și cazurile de tromboză

318

Un oficial al Agenției Europene pentru Medicamente a făcut declarații surprinzătoare. Acesta susține că există o legătură între vaccinul AstraZeneca și cazurile grave de tromboze depistate la persoanele care s-au imunizat cu acest ser. Șeful strategiei de vaccinare afirmă că reacțiile adverse grave au apărut după vaccinare. Și în județul Gorj o persoană a decedat după ce s-a imunizat cu serul produs de AstraZeneca. A doua zi după imunizare, acesta a făcut infarct în timp ce se afla la serviciu. Reprezentanții Agenției Europene pentru Medicamente au ieșit public în urmă cu aproximativ o lună de zile și au susținut că „nu este dovedită nicio legătură cauzală cu vaccinul”.

 

„În opinia mea, putem spune acum, este clar că există o legătură cu vaccinul. Ce cauzează această reacție, totuși, nu știm încă. Încercăm să obținem o imagine precisă a ceea ce se întâmplă, să definim exact acest sindrom datorat vaccinului (…) Dintre persoanele vaccinate, există un număr de cazuri de tromboză cerebrală la tineri mai mare. Va trebui sa spunem „, spune Marco Cavaleri, șeful strategiei de vaccinare la Agenția Europeană pentru Medicamente.