Salariul minim se va majora de la 1 iulie

Potrivit unei hotărâri de Guvern publicată în Monitorul Oficial, salariul minim brut se majorează de la 1 iulie 2026, de la 4.050 lei la 4.325 lei.
Creșterea de 275 lei brut, echivalentă cu 6,8%, va aduce angajaților un venit net mai mare cu aproximativ 125 de lei lunar.
În prezent, aproximativ 831.000 de salariați primesc salariul minim, însă după majorare numărul acestora va depăși 1,7 milioane. Venitul net pentru angajații plătiți cu salariul minim va ajunge la circa 2.699 de lei, față de 2.574 de lei în prezent.
Economiștii avertizează că majorarea salariului minim va crește costurile firmelor. Fiecare angajator va plăti până la 400 de lei în plus la bugetul de stat pentru fiecare angajat. Diferența între creșterea netă și costul total se datorează contribuțiilor și taxelor aferente salariului.
Mai multe știri: Știri din Gorj · Știri din Târgu Jiu
Pe aceeași temă
EconomieSituație alarmantă în Gorj! Județul, pe locul 2 în topul național la firme radiate în primele opt luni din 2026
2 octombrie 2026
EconomieUrsula von der Leyen: Fondurile UE trebuie condiționate de respectarea statului de drept
17 septembrie 2026
EconomieRata anuală a inflației a scăzut la 6,2% în august
11 septembrie 2026
EconomieBolojan: Deficitul României a scăzut cu 37% în primele șapte luni din 2026
7 septembrie 2026
Te-ar putea interesa
ActualitateConcursul pentru directorii de școli din Gorj a intrat în etapa interviurilor
12 noiembrie 2026
ActualitatePeste 900 de copii au făcut spectacol în tribune la meciul CSM Târgu Jiu – Gloria Bistrița
12 noiembrie 2026
ActualitateUnitatea 1 de la Cernavodă, reconectată mâine la Sistemul Energetic Național!
12 noiembrie 2026
ActualitateTestare HPV gratuită la Spitalul Județean Târgu Jiu
12 noiembrie 2026
