Cresc contribuțiile la sistemul de sănătate

Creșterea salariului minim pe economie de la 3.700 la 4.050 de lei brut de la 1 ianuarie atrage de la sine și creșterea contribuțiilor sociale, a impozitului pe venit și a punctului de amendă pentru încălcările regulilor de circulație.
Contribuția la sistemul public de pensii care este de 25% din salariul brut va crește la 1.012,5 lei, față de 925 de lei cât este în prezent.
Contribuția la sistemul de sănătate va crește la 405 lei față de 370 de lei cât este în prezent, iar valoarea impozitului pe venit va crește de la 370 de lei la 405 lei.
Creșterea salariului minim brut pe economie va aduce cu sine și majorarea amenzilor pentru încălcările rutiere. Codul rutier stabilește că un punct de amendă reprezintă 5% din salariul minim brut pe economie. Până la finalul acestui an, valoarea punctului de amendă este plafonată la 165 de lei, dar va crește la 202,5 lei.
Mai multe știri: Știri din Gorj · Știri din Târgu Jiu
Pe aceeași temă
ActualitateViolența din școli, în atenția premierului Luca Niculescu
13 noiembrie 2026
ActualitateRadu Miruță, despre angajările de la CNAIR: „Pe domnul ministru Momoa îl încurcă aritmetica”
13 noiembrie 2026
ActualitateInflația a urcat la 6,9%! Serviciile s-au scumpit cu peste 11%
13 noiembrie 2026
ActualitateA spart un magazin din Târgu Jiu și a furat 13 genți
13 noiembrie 2026
Te-ar putea interesa
EvenimentCod galben de inundații în Gorj
12 noiembrie 2026
PoliticăLudovic Orban se întoarce în PNL! Cele două partide au decis fuziunea
12 noiembrie 2026
EvenimentMotrean reținut pentru încălcarea ordinului de protecție
11 noiembrie 2026
EvenimentReținut după ce ar fi lovit o persoană cu un pahar în cap
10 noiembrie 2026
